استقلال موزیک ,

آهنگ های استقلال

استقلال موزیک ,

آهنگ های استقلال

بازیابی پسورد جیمیل

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای جیمیل خودشان یک رمز عبور طولانی و پیچیده درست کرده‌اند پس دور از انتظار نیست که گاهی هم آن‌ را فراموش کنید. هرچه رمز عبور شما پیچیده‌تر و قوی‌تر باشد، باعث این می‌شود که به آسانی قابل حدس و هک شدن نباشد، ولی از طرفی هم حفظ کردن آن ممکن است بسیار سخت شده و گاهی فراموش شود. ولی اصلا نگران نباشید ما در این مقاله می‌خواهیم بازیابی یا برگرداندن رمز جیمیل را چنانچه فراموش کردید به شما آموزش دهیم.

برای بازیابی پسورد جیمیل خود سه روش وجود دارد. اگر در زمان ساخت جیمیل، شما ایمیل بازیابی یا شماره تلفن خود را وارد کرده باشید می‌توانید به‌راحتی رمز خود را بازیابی و آن را به رمزی جدید تغییر بدهید. اما اگر شما در زمان ساخت یا بعد از آن شماره تلفن خود یا ایمیل بازیابی‌ای به جیمیل نداده باشید، کافی است سال و ماه میلادی ساختن جیمیل خود را به‌خاطر بیاورید تا بتوانید وارد آن شوید.
بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

اگر شما در حین ساختن حساب کاربری‌تان، شماره تلفن خود را در جیمیل ثبت کرده باشید می‌توانید با روش زیر، رمز عبور خود را به‌راحتی بازیابی کنید.
مرحله‌ی اول

وارد Gmail.com شوید و ایمیل خود را وارد کنید، اینتر بزنید و سپس روی «گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟» کلیک کنید.
مرحله‌ی دوم

در این صفحه از شما خواسته می‌شود که آخرین پسووردی را که در خاطر دارید بنویسید و سپس «Next» یا همان ادامه را بزنید.
مرحله‌ی سوم

در اینجا شما باید کدی را که به شماره تلفن شما فرستاده می‌شود برای جیمیل بفرستید، برای این کار هم می‌توانید این کد را از طریق پیامک و هم از طریق پیام صوتی دریافت کنید. اگر مایلید کد را از طریق پیامک دریافت کنید بر روی «Send text message» کلیک کنید و اگر مایلید این کد را از طریق پیام صوتی دریافت کنید بر بروی «Get a call» کلیک کنید.

توجه داشته باشید که جیمیل کد مربوطه را به شماره تلفنی که قبلا ثبت شده است و دو رقم آخر آن برای شما نمایش داده شده است، ارسال می‌کند.
مرحله‌ی چهارم

کد احراز هویتی را که به شماره‌ی شما فرستاده شده است در این صفحه وارد کنید و سپس «Next» را بزنید. توجه داشته باشید که فقط ارقام را وارد کنید، عبارت «-G» از قبل در کادر قرار دارد.
مرحله‌ی پنجم

درصورتی که ارقام را درست وارد کرده باشید به صفحه‌ی تغییر رمز عبور فرستاده می‌شوید. در این صفحه شما می‌توانید رمز عبور جدیدی را برای جیمیل خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید دقیقا از رمز عبور قبلی خود استفاده کنید و باید رمز عبور جدیدی را برگزینید.

در آخر نیز برای تغییر رمز بر روی «Change password» کلیک کنید.


بازیابی رمز جیمیل با ایمیل پشتیبان

اگر شما در حین ساختن حساب کاربری خودتان، ایمیل پشتیبان خود را در جیمیل ثبت کرده باشید می‌توانید با روش زیر، رمز عبور خود را به‌راحتی بازیابی کنید.
مرحله‌ی اول

وارد Gmail.com شوید و ایمیل خود را وارد کنید، اینتر بزنید و سپس روی «گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟» کلیک کنید.
مرحله‌ی دوم

در این صفحه از شما خواسته می‌شود که آخرین رمز عبوری را که در خاطر دارید بنویسید و سپس دکمه‌ی ادامه را بزنید.
مرحله‌ی سوم

در اینجا شما باید کدی را که به ایمیل پشتیبان‌تان فرستاده می‌شود برای جیمیل بفرستید. بر روی «Send» کلیک کنید تا کد احراز هویت به ایمیل شما فرستاده شود.

توجه داشته باشید که جیمیل کد مربوطه را به ایمیل پشتیبانی که قبلا ثبت شده است و سه حرف اول آن برای شما نمایش داده شده است، ارسال می‌کند.
مرحله‌ی چهارم

کد احراز هویتی را که به ایمیل پشتیبان شما فرستاده شده است در این صفحه وارد کنید و سپس «Next» را بزنید. توجه داشته باشید که فقط ارقام را وارد کنید.
مرحله‌ی پنجم

درصورتی که ارقام را درست وارد کرده باشید به صفحه‌ی تغییر رمز عبور فرستاده می‌شوید. در این صفحه شما می‌توانید رمز عبور جدیدی را برای جیمیل خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید دقیقا از رمز عبور قبلی خود استفاده کنید و باید رمز عبور جدیدی را برگزینید.

در آخر نیز برای تغییر رمز بر روی «Change password» کلیک کنید.

بازیابی رمز جیمیل بدون استفاده از ایمیل پشتیبان و شماره تلفن

اگر شما در حین ساختن حساب کاربری خودتان، ایمیل پشتیبان خود یا شماره تلفن‌تان را در جیمیل ثبت نکرده باشید هم می‌توانید با روش زیر، رمز عبور خودرا به راحتی بازیابی کنید.
مرحله‌ی اول

وارد Gmail.com شوید و ایمیل خود را وارد کنید، اینتر بزنید و سپس روی «گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟» کلیک کنید.
مرحله‌ی دوم

در این صفحه از شما خواسته می‌شود که آخرین رمز عبوری را که در خاطر دارید بنویسید و سپس دکمه‌ی ادامه را بزنید.
مرحله‌ی سوم

در اینجا شما باید سال و ماه دقیق ساخت حساب کاربری خود را به‌صورت میلادی وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر نتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید، نمی‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید. پس از وارد کردن سال و ماه دقیق ساخت حساب کاربری خود به میلادی، دکمه‌ی «Next» را بزنید.
مرحله‌ی چهارم

درصورتی که سال و ماه ساخت حساب کاربری خود را به‌درستی وارد کرده باشید به صفحه‌ی تغییر رمز ورود فرستاده می‌شوید. در این صفحه شما می‌توانید رمز عبور جدیدی را برای جیمیل خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید دقیقا از رمز عبور قبلی خود استفاده کنید و باید رمز عبور جدیدی را برگزینید.

در آخر نیز برای تغییر رمز بر روی «Change password» کلیک کنید.

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی یکی از روش های تحقیق به شمار می آید و به شکل نظام مند ، کارآمد و سازنده می باشد . با توجه به اینکه اتفاق نظر بر سر مفاهیم مربوط به اقدام پژوهی وجود ندارد یکی از بحث برانگیزترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی می باشد . اقدام پژوهی از طرفی روش خاص خود را دارد و از طرف دیگر به پژوهشگر اجازه می دهد براساس تفکر خلاقانه ، تجربه و دانش خود به راه حل و نتایج جدید دست یابد .اقدام پژوهی در مباحث اجتماعی ، تربیتی ، روانشناختی و مخصوصاً مسائل مربوط به آموزش و پرورش و مدارس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است . بی تردید مطالعه منابع مربوط به اقدام پژوهی به پژوهشگران کمک می کند تا در انجام تحقیقات و پژوهش های خود تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند .در زمینه اقدام پژوهی منابع متعددی به نگارش درآمده است . اما براساس تجربه می توان گفت معلمان و دانشجویان در مسیر اقدام پژوهی به منبعی آسان و در عین حال جامع و علمی تحت عنوان «اقدام پژوهی » نیاز دارند .

 معلمان پس از فراگیری مفاهیم اقدام پژوهی

  • علاوه بر پرداختن به مباحث نظری به طور آسان و صریح مراحل علمی و کاربردی را در کلاس اجرا می کنند.- گام های پژوهش با ذکر موارد و مثال های مرتبط معرفی شده است .
  • از منابع علمی معتبر و تجربیات دیگر پژوهشگران استفاده می نمایند.
  • بخش های مربوط به ( متغیر ، فرضیات ، جامعه آماری ، نمونه گیری ، جمع آوری اطلاعات ، و بخش تجزیه و تحلیل در ابعاد آماری ) را در اقدام پژوهی به صورت عملی اجرا می کنند.

اقدام پژوهی در عصر کنونی

در سال های اخیر انقلابی عظیم در عرصه تحقیق و پژوهش رخ داده است . شناخت و کاربرد روش های تحقیق پیشرفت بیشتر در این امر را سرعت بخشیده و راه حل های مناسب پیش روی بشریت قرار داده است .مهمترین عامل تسریع این پیشرفت ، ابداع و به کار بردن روش های علمی تحقیق بوده است .از جمله این شیوه ها می توان به شیوه اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل ) اشاره نمود .

این تحول عظیم در امر پژوهش حاصل پژوهش های صاحب نظرانی است که با استفاده از اصول علمی ، پژوهش های ارزشمندی را انجام داده اند و به گردآوری منابع مرتبط با این عنوان پرداخته اند .

به طور کل اهداف مطالعه و آموزش اقدام پژوهی شامل موارد زیر مشود :

۱-فراگیری روش بیان و پیگیری مسائل و مشکلات که در محیط پیرامون با آن مواجه هستیم .

۲-کسب مهارت لازم جهت اجرای پروژه های اقدام پژوهی

۳-کسب مهارت لازم در ارائه گزارش اقدام پژوهی.

اقدام پژوهی چه اهدافی را دنبال می کند؟

اقدام پژوهی روش منظم و دقیق برای طرح سوال و جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنهاست که منجر به تولید دانش جدید و ارائه راه حل برای مشکلات با استفاده از مراحل و روش علمی می شود .

می توان گفت اقدام پژوهی عبارت است از :

*رسیدگی ، پژوهش ، مطالعه حقیقت و واقعیت ؛

*تجسس و جستجوی مجدد ؛

*شیوه فکر کردن برای پاسخ به چرایی و چگونگی ؛

*شیوه هدفمند و سیستماتیک اطلاعات مشاهده شده برای یافتن پاسخ یا راه حل مناسب ؛

* شیوه ای جهت توسعه و آزمایش نظریه های جدید .

اقدام پژوهی به منظور توصیف ، توضیح ، کشف روابط و کنترل پدیده ها انجام می شود .

هدف اولیه شامل روشن کردن مسأله خاصی است که با آن روبه رو شده است و هدف نهایی دستیابی به معلوم کلی و پاسخ به یک سوال یا ارائه راه حل یک مسأله ، رد یا قبول فرضیه و یا گسترش علم می باشد .

منبع : https://moallemblog.com/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%DB%8C/

سفر به دبی

یکی از مدرن ترین و محبوب ترین شهرهای گردشگری که در فاصله ی کمی از ایران قرار گرفته دبی است. سالانه تعداد زیادی ایرانیان به این شهر سفر می کنند و در مجموعه تفریحی آن اوقات خوشی را برای خودشان رقم می زنند. فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهر دیدنی که به نگین خاورمیانه معروف است می باشد. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم مواردی که برای یک تور دبی ارزان می شود رعایت کرد را نام ببریم تا بتوانید سفری اقتصادی به این شهر توریستی داشته باشید، پس ما را در ادامه این مطلب به سمت کشور امارات متحده همراهی کنید.

برای اطلاعات کامل و جامع تر درباره ی سفر به دبی می توانید راهنمای کامل سفر به دبی را در سایت گردشگری الی گشت مطالعه کنید.

سفر ارزان به دبی

برای سفر به دبی با توجه به این که این شهر بسیار به ایران نزدیک است می توانید از طریق هوایی یا دریایی به این شهر اماراتی سفر کنید. البته اگر بخواهید می توانید با خرید تور دبی خیال خودتان را از بابت همه چیز راحت کنید و سفری بسیار آسوده را داشته باشید که تنها وظیفه شما خوش گذرانی باشد، اما اگر بابت هزینه مشکل دارید می توانید تمام زحمات سفر را خودتان به جان بخرید و با تهیه بلیط هواپیما دبی یا از طریق دریایی که ما آنچنان پیشنهاد نمی کنیم راه دریایی را به این شهر سفر کنید.

پیشنهاد ما این است که گزینه صرفه جویی را از قسمت رفتن و برگشتتان در سفر ارزان به دبی حذف کنید و با هواپیما خودتان را به این کشور برسانید.

لازم است بدانید که ارز مسافرتی بر روی بلیط هواپیما به شما تعلق خواهد گرفت و اگر شما بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید باید با ارز مسافرتی خداحافظی کنید!

بهترین زمان برای سفر ارزان به دبی

بهترین زمان سفر ارزان به دبی

همانطور که می دانید دبی شهری با آب و هوای بسیار گرم است. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر سفر کنید باید بین ماه های نوامبر تا مارس به این شهر بروید اما خوب به دلیل اینکه اغلب مردم در این فصل به این شهر سفر می کنند هزینه ها بسیار بالاست اگر می خواهید سفری ارزان به دبی داشته باشید باید در فصل تابستان که گرمای طاقت فرسا در این شهر حاکم است به آن سفر کنید که کمی سخت است اما می توانید در پارک های آبی یا دیگر مجموعه هایی که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر ساخته شده و مراعات حال شهروندان و توریست ها را کرده نیز سفر کنید.

منبع : الی گشت

کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است

دانلد ا. کلیفتون یکی از نویسندگان کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است ، در سال ۲۰۰۲ از او به عنوان پدر بزرگ روان شناسی مثبت تقدیر شد.

او وقتی فهمید سرطان بسیار پیشرفته ای دارد و توان جسمی لازم برای نوشتن کتاب آخرش را ندارد، تصمیم گرفت با کمک از نوه اش به نام تام راث این کتاب را بنویسد.


کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است از تام راث و دانلد ا.کلیفتون

کتاب سطل شما چقدر پر است ، به افراد زیادی کمک کرده است تا زندگی خود را متحول کنند.افرادی که در تحصیلاتشان موفق نبودند با خواندن و عمل کردن به این کتاب موفق شدند.

افرادی که در روابط زناشویی خود مشکل داشتند با عمل به پیام این کتاب روابط خود را بهبود بخشیدند.

افرادی که در کسب و کار خود شکست خورده بودند با عمل به این کتاب بالاخره به خودشان غلبه کردند و بسیار موفق تر از گذشته عمل کردند و به موفقیت رسیدند.

و …

متن پشت جلد
تصور کنید یک سال پس از آن که کار پر کردن روزانه سطل را شروع کردید دنیای شما به چه شکلی خواهد بود. ما فکر می کنیم که تغییرات زیر در آن رخ داده باشد:*محیط کار شما بسیار موفق تر و شادتر خواهد بود.
*شما دوستان بیشتری خواهید داشت.
*همکاران و مشتریان شما متعهدتر و راضی تر خواهند بود.
*ازدواج شما محکم تر خواهد بود.
*شما از روابط نزدیک تر با خانواده و دوستانتان لذت خواهید برد.
*سالم تر و خوشحال تر خواهید بود و امید می رود که عمر طولانی تری داشته باشید.شواهد علمی و افسانه ای فراوانی وجود دارند که اهمیت پر کردن سطل را در زندگی ما نشان می دهند. هر لحظه را برای افزایش احساسات مثبت در اطراف خود غنیمت بشمارید. این کار تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن است دنیا را تغییر دهد.پیشنهاد می کنیم در این زمینه کتاب های “تصدیق مثبت برای موفقیت” ،”تفکر مثبت “،”مثبت نگری ” و” مثبت اندیش باش تا کامروا شوی “را نیز مطالعه نمایید.


موضوع کتاب سطل شما چقدر پر است چیست؟

کتاب سطل شما چقدر پر است براساس روان شناسی مثبت تالیف شده است. در واقع نتیجه میلیونها تحقیقی است که تیم “دان” به جای تمرکز روی نقاط منفی با تمرکز برروی نقاط مثبت به دست آورده بودند.

نکات کلیدی این کتاب این است که افراد منفی در روابط با انسان ها علاوه بر این که خودشان منفی هستند دیگران را هم منفی نگر می کنند، اما انسان های مثبت نگر هم خودشان مثبت هستند و هم دیگران را تحت تاثیر قرار داده و به سمت مثبت بودن هدایت می کند.

کتاب سطل شما چقدر پر است شامل بخش های زیر می باشد :

فصل ۱- علل گرایش به منفی نگری را ارزیابی می کند.

فصل ۲- تاثیر مثبت نگری در بهره وری بررسی می شود.

فصل ۳- از تاثیر مثبت نگری یا منفی نگری در طول و عرض عمر انسان بحث میکند

فصل ۴- تبیین کامل نظریه ” سطل و ملاقه ” است

فصل ۵- آموزش می دهد که چگونه این نظریه را در خانه و محل کار خود شخصی سازی کنید

فصل ۶- ۵تدبیر عالی را برای بالا بردن احساسات مثبت بیان می کند.


بخشی از کتاب سطل شما چقدر پر است

نظریه سطل و ملاقه

نظریه سطل و ملاقه بیان می کند که هر انسانی یک سطل و یک ملاقه نامرئی دارد.

این سطل با رفتار خوب دیگران ،اتفاقات خوب ،موفقیت و کارهای مثبت پر می شود و باعث می شود که ما احساس خوبی داشته باشیم.

و برعکس،زمانی که شخصی رفتار خوبی با ما نداشته باشد و اتفاقات ناخوشایندی برای ما پیش آید سطل ما خالی می شود و احساس پوچی و ناراحتی به ما دست می دهد.

همان طور که متوجه شدید رفتار ما بر پر شدن و خالی شدن سطل دیگران تاثیر می گذارد و همچنین رفتار دیگران با ما نیز باعث می شود که احساسات مثبت یا منفی داشته باشیم.

این رفتارها اصطلاحا به یک ملاقه تشبیه می شود. هر کسی یک ملاقه نامرئی نیز دارد که به وسیله آن می تواند سطل دیگران را پر یا خالی کند.

منبع

لیپولیز چیست ؟


لیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

زمانی که شما تلاش می‌کنید وزن خود را کم کنید درواقع تمرکز اصلی‌تان بر روی از دست دادن سلول‌های چربی است. در حالی که با کاهش مصرف کالری می‌خواهید وزن خود را کم کنید باید بدانید که روند کاهش چربی در بدن به چه صورت انجام می‌شود. قبل از اینکه وارد موضوع چگونگی تجزیه‌ی چربی‌ها شویم بهتر است کمی درباره‌ی محل و چگونگی ذخیره‌ی چربی‌ها در بدن صحبت کنیم. اگر از کسانی که چربی بدنی اضافی دارند بپرسیم که چربی در کجای بدنشان ذخیره شده، احتمالا قسمتی از بدنشان را با دست میگیرند و نشان می‌دهند! قطعا برخی چربی‌ها دقیقا همانجایی که دیده می‌شوند ذخیره شده‌اند اما مکان‌های دیگری هم وجود دارد که عملا قابل مشاهده نیست. چربی بدن در داخل سلول‌های به خصوصی به نام بافت چربی سفید ذخیره می‌شود. سال های قبل اعتقاد مردم بر این بود که هر کس با یک میزان مشخص سلول چربی به دنیا می‌آید و نمی‌تواند آن سلول‌های چربی را از دست بدهد. اما واقعیت اینطور نیست.

لیپولیز چیست ؟

تجزیه‌ی چربی‌های ذخیره شده در سلول‌های چربی، لیپولیز نامیده می‌شود.  هنگامی که سلول‌های چربی ویا تری‌گلیسرید شکسته می‌شوند، به گلیسرول و اسید‌های چرب تبدیل می‌شوند. این اسیدهای چرب آزاد به جریان خون منتقل می‌شوند و می‌تواند در سراسر بدن گردش کند. برای انجام لیپولیز چندین اتفاق باید در بدن بیفتد. باید لیپاز حساس به آنزیم یا HSL در بدن وجود داشته باشد. برای فعال شدن این آنزیم باید واکنش‌هایی در سطح سلولی اتفاق بیفتد. نقش انسولین در بدن چیست؟ این ماده‌ی کلیدی باید به مقدار مشخصی در بدن وجود داشته باشد تا بتواند روند کاهش وزن را پیش ببرد. پانکراس انسولین ترشح می‌کند، و انسولین، گلوکز خون را کاهش می‌دهد. پانکراس از طریق تولید انسولین ، خون را از گلوکز تمیز میکند و از انرژی گلوکز استفاده می‌کند. هنگامی که سطح گلوکز خون بیش از حد باشد، ماهیچه ها و اعضای دیگر بدن، دیگر تحت تاثیر انسولین، گلوکز را جذب نمی‌کنند و مانع از ورود گلوکز به سلولهای خود می‌شوند بنابراین گلوکز به طور مستقیم برای ذخیره شدن وارد سلول‌های چربی می‌شود. کاهش سطح گلوکز از طریق یک رژیم کم-کربوهیدرات معمولا برای کسانی است که سطح بالایی از انسولین در بدن دارند اما سلولهای بدنشان نسبت به انسولین مقاوم شده است. وقتی که دیگر بدن انرژی خود را از گلوکز خون تامین نکند اجبارا روش های دیگری را برای تامین چربی امتحان می‌کند. به همین دلیل مهم است که سطح گلوکز خون را پایین بیاوریم تا بدن برای تامین انرژی خود از سلولهای چربی استفاده کند.

تحریک لیپولیز

راهی که می‌توان از طریق آن لیپولیز را تحریک کرد، خوردن غذاهایی است که باعث سوختن چربی ها برای تامین انرژی بدن شود. در حالی که عده ای معتقدند با مصرف برخی مکمل ها می‌توان فرایند سوختن چربی‌ها را سریعتر کرد، راه‌های طبیعی هم وجود دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همانطور که ذکر شد، رژیم کم-کربوهیدرات یکی از راه‌های طبیعی به حساب می‌آید. با اینکه کربوهیدراتها تنها عامل افزایش سطح گلوکز خون نیستند، به هرحال کاهش مصرف کربوهیدرات باعث کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. شما باید کاهش مصرف کالری را ادامه دهید تا بدنتان شروع به از دست دادن وزن کند، و هنگامی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می‌دهید بدن شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. رسیدن به مرحله‌ی کتوزیس شما شروع به کاهش مصرف کربوهیدرات می‌کنید. با شمارش مقدار کالری مصرفی ، میزان کالری مصرفی را به میزان چشمگیری کم می‌کنید. چطور میتوانید بفهمید که وارد فاز تجزیه‌ی چربی شده‌اید؟ بعد از چند هفته شروع به کاهش وزن می‌کنید. علاوه بر کاهش وزن مشخص، بدن شما شروع به کتوزیس می‌کند. در این فاز بدن به طور واقعی شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. لیپولیز فرایند کتوزیس را شروع می‌کند و سپس میزان کتون‌ها در بدن افزایش می‌یابد. کتون‌ها محصول سوختن چربی‌ها برای تولید انرژی مور نیاز ارگان‌ها در بدن هستند. این موضوع شامل تولید انرژی مورد نیازمغز برای عملکرد صحیح هم می‌شود. بدن نمیتواند به طور مستقیم از چربی ها استفاده کند بنابراین چربی‌ها را میشکند و نتیجه‌ی این کار تولید کتون است. یکی از مهمترین نشانه‌های افزایش کتون ناشی از سوخت و ساز چربی‌ها در بدن، بوی میوه‌ای تنفس فرد است.

فاکتورهای کاهش وزن

در موضوع کاهش وزن چندین فاکتور وجود دارد. کاهش تولید انسولین و کاهش سطح گلوکز در خون دو عامل تحریک لیپولیز هستند. این تحریک منجر به سوختن چربی‌ها به عنوان سوخت بدن به شکل کتون می‌شود. شما می‌توانید فرایند سوخت و ساز چربی بدنتان را با شمارش کالری و کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده تحت نظر داشته باشید. کربوهیدراتهای ساده که مستقیم تبدیل به گلوکز می‌شوند بسیار مضر هستند. بنابراین می‌توانید با کاهش کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین وزن خود را کم کنید. از علایم شروع فرایند کتوزیس، بوی میوه‌ای تنفس، افزایش انرژی و کاهش گرسنگی است. افزایش تشنگی و افزایش ادرار هم از نشانه‌های کتوزیس است. در صورتی که مشکل دیابت دارید قبل از کاهش میزان گلوکز و گرفتن رژیم‌ حتما با پزشک خود مشورت کنید.
لاغری سریع و لیپولیز