به گزارش جهان نیوز،مدیریت بانک فایل پژوهشی معلمان در رابطه با تجربیات برتر
و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس خاطر نشان می کند که تا قبل از قرن
اخیر برای فعالیتهایی چون یادگیری ، آموزش و اداری کلاس روشهای علمی وجود
نداشت و هر معلمی صرفأ با تکیه بر تجارب محدود و مشخص خود به تدریس یا
اداره ی کلاس می پرداخت .
تحت چنین شرایطی ، معلمان در آموزشگاهها محور هر گونه فعالیت به حساب آمده و
بدین سبب توانایی ، شخصیت ، استعداد و علاقه دانش آموزان نادیده گرفته می
شد . و معلمان علاقه ای به شرکت در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی
آموزشی در معماری نوین تدریس نداشتند.
اما امروزه بر اثر پیشرفت تحقیقات و انبوه یافته های تربیتی ، دانش آموزان
به مثابه موجودات زنده ای که براساس نیازهای خود به فعالیت پرداخته و واکنش
های آنان به منظور ارضای این نیازمندیهاست ، در نظر گرفته می شود . در
مدارس ، توجه به تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری
نوین تدریس از وظایف اصلی مربیان به شمار رفته و از ایشان انتظار می رود که
با شناخت روابط بین نیازها و استعدادهای گوناگون کودکان ، آنان را در
مجرای طبیعی تعلیم و تربیت ، رهبری کنند .
از آنجا که جوامع بشری همواره در حال تغییر و دگرگونی می باشند از این رو و
هیچ گروهی از متخصصان تعلیم و تربیت نتوانسته اند در این باره به طور مطلق
تصمیم گیری نمایند .برای شناخت هر چه بهتر هدفهای تعلیم و تربیت ، در زیر
چند تعریف از صاحبنظران تعلیم و تربیت عنوان می گردد :
به عقیده بلوم هدفهای تربیتی عبارت اند از بیان صریح روش ها و طریقی که با
استفاده از آنها در تعلیم و تربیت می توان انتظار داشت که رفتار دانش
آموزان تغییر کند .
به نظر جان دیویی هدف شایسته هدفی است که با توجه به اوضاع و احوال موجود اتخاذ شود .
به زعم میگر هدف ، شرح رفتاری است که می خواهیم دانش آموزان پیش از آنکه شایستگی آنان را تأیید کنیم از خود نشان دهند .
هر شغل و حرفه ای بنا به مقتضیات طراحی آموزشی
مستلزم رفتارهای بدنی ، اجتماعی ، عاطفی و عقلی خاصی است که میزان موفقیت و
پیشرفت فرد به چگونگی این گونه رفتارها بستگی دارد . معلمی نیز که یکی از
مهمترین وظایف اجتماعی است نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد . گیلبرت
هارت با توجه به این مطلب معتقد است که معلمان برای موفقیت در طرح هایی
همچون تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس
کار خود باید دارای ویژگیهای زیر باشند :
1. علاقه مندی به دانش آموزان
2. تسلط به موضوع درس
3. شناخت تفاوتهای موجود بین دانش آموزان و روحیه ی هر کدام از آنان
4. انجام مطالعه مداوم و کسب آگاهی بیشتر
5. ایجاد رابطه بین جامعه و مدرسه
6. کسب آگاهی از فنون و مهارتهای آموزشی
خوشبختانه تمام ویژگیهای فوق اکتسابی بوده و معلمان پس از طی آموزشهای لازم
و دوره های تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین
تدریس قادر خواهند شد که با مهارت و تخصص کافی ، وظابف خطیر خود را به نحو
شایسته ای انجام دهند . به همین سبب امروزه در بسیاری از کشورها پیش از
آنکه در خصوص برنامه ، ساختمان مدارس ، تجهیزات و امکانات آموزشی فکر کنند ،
در اندیشه ی تربیت معلم هستند زیرا هیچ یک از عوامل و عناصر تربیت نمی
توانند چون معلم تربیت شده ، منشأ اثرات شایان توجه در تعلیم و تربیت
باشند.
با توجه به اینکه معلمان گرامی به منبعی جهت تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و طراحی آموزشی در معماری نوین تدریس
نیازدارند از این رو بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان
عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند به سایت بانک
فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com مراجعه نموده و از
هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.